Apteekin askeleet

Keskiviikkona 10.5. vietimme unelmien liikuntapäivää kävellen. Apteekin väki (yhteensä 12 henkilöä) käveli koko päivän aikana askelmittareiden mukaan yhteensä 275 228 askelta!

Asiakkailla oli mahdollisuus veikata tulosta. Arvauskilpailun voittaja on selvillä ja muut palkinnot arvottu. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti. Kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille ja onnea voittajille!

Unelmien liikuntavuosi 2017 Careliassa

Unelmien liikuntavuosi 2017 on apteekissamme liikkumisen unelmien, kokeilujen ja ideoiden toteuttamisen juhlavuosi. Kokeilemme työporukalla joka kuukausi yhtä uutta tai ennestään tuttua mutta unohtunutta urheilulajia. Liikkuminen hyvässä seurassa hoitaa kehoa ja mieltä.

Tältä sivulta löydät meidän ideoitamme yhteisiin liikuntahetkiin. Muita ideoita liikkumiseen löydät Unelmat liikkeelle yhteisöpalvelusta. Terveellisiin elämäntapoihin löydät vinkkejä myös Pieni päätös päivässä ja Yksi elämä -sivuilta.

Laitetaan unelmat liikkeelle!

Elokuussa jatkoimme merellisiä elämyksiä ja lähdimme koko henkilökunnan voimin soutamaan kirkkovenettä soutustadionilta. Sää suosi jälleen ja saimme ihailla upeaa auringonlaskua tyynellä Seurasaarenselällä. Liikunnan riemun ja kauniiden maisemien lisäksi saimme upean kokemuksen yhteistyön voimasta.

Heinäkuussa pääsimme jälleen veden äärelle. Tällä kertaa kokeilimme sup-lautailua Töölönlahdella. Pilvinen päivä kirkastui aurinkoiseksi illaksi kun meloimme kohti Hakaniemeä.

Kesäkuussa emme löytäneet yhteistä aikaa liikunnalle, mutta kaikki kävivät liikkumassa omaan tahtiin. Sosiaalisen median ja sähköpostin avulla jokainen kertoi omasta kokemuksestaan muille.

Toukokuussa unelmien liikuntalajiksi valittiin seikkailurata. Iso joukko apteekkilaisia eteni aurinkoisena sunnuntaina puusta toiseen vaijeriliukujen, trapetsien, kiipeilyseinien, tikkaiden ja muiden tehtävien avulla.

Huhtikuussa pyörähtelimme pelimannin viulun säestyksellä kansantansseja. Piiritanssissa oli imua ja huudot raikuivat! Onneksi mukaan oli saatu taitavia tanssittajia.

tanhukuva

Maaliskuussa lähdimme yhdessä pelamaan rantalentopalloa. Useimmat olivat pelanneet lentopalloa edellisen kerran koulun liikuntatunnilla eli aikaa oli jo vierähtänyt. Pelaaminen yhdessä oli tosi kivaa ja iloitsimme yhdessä jokaisesta onnistumisesta. Pisteitä ei laskettu, tässä pelissä kaikki olivat voittajia.

Helmikuussa kävimme yhdessä hiihtämässä. Tämä oli kaikille jollain tapaa tuttu laji, mutta edellisestä hiihtokerrasta oli kulunut monilla jo vuosia. Ei siis niin helppoa kuin voisi luulla mutta hauskaa oli!

hiihtostartti

Tammikuussa kokeilimme avantouintia. Tämä oli suurimmalle osalle aivan uusi kokemus. Jokainen mukaan lähtenyt uskaltautui avantoon ja osa vielä moneen kertaan.

avanto

Carelia apteekki on Liikkujan Apteekki!

Liikkujan Apteekki -konsepti on KKI-ohjelman, Hengitysliiton, Suomen Apteekkariliiton sekä Liikunnan aluejärjestöjen yhteistyössä toteuttama toimintamalli.

Apteekissa on tarjolla maksuttomia liikuntaesitteitä ja kannustamme asiakkaita liikkumaan osana arjen asiakaspalvelua. Järjestämme liikuntaan ja hyvinvointiin liittyviä teemapäiviä ja kampanjoita.